04 Grudzień, 2016

  • Instagram
53 sezon artystyczny w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu otwarty!

53 sezon artystyczny w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu otwarty!

 53 sezon artystyczny motto: NO PROBLEM!

[rok 2016/2017] – teatr problemowy

no-problem

W poprzednim 52 sezonie POWODZENIA, KOWBOJU! tematem był jednostkowy bohater, wciągnięty w wir przekraczających go skalą wydarzeń – oraz ironia, będąca sposobem patrzenia jednostki w oblicze sił przyrody i historii. Hasłem sezonu była jednostka, patronami – bohaterowie płynący pod prąd: Zapolska Superstar, mały Thomas z „Książki wszystkich rzeczy”, Wielcy Inni, czyli legendy polskiej kultury uchwycone w chwili zwątpienia i szczerości, reporterka Swietłana Aleksijewicz, ujawniająca prawdę o mechanizmach polityki  (i jej przedłużenia – wojny), Franz Schubert i ostatni uczciwy w świecie Doktora Strangelove’a, kapitan Lionel Mandrake. Poszukując klucza do wałbrzyskiego widza, zaproponowaliśmy „teatr popularny” (określenie użyte z przymrużeniem oka): „teatr demokratyczny”, komunikatywny, nierzadko muzyczny, eksplorujący nowe formy, np. taniec czy koncert, mając na uwadze, że nawet w swych ekstremalnych poszukiwaniach – teatr nie może pozostać nagle sam.

W sezonie 53 NO PROBLEM! będziemy zmagać się z przemilczanymi, zamiatanymi pod dywan problemami. W rzeczywistości w jakiej żyjemy rodzą się pytania i zagrożenia. Są one konsekwencjami sytuacji, w jakiej znalazła się Europa i Polska w Europie. Chcemy rozejrzeć się po ważnych tematach, zadać pytania i przedstawić mapę najważniejszych wyzwań przed jakimi stajemy, jako mieszkańcy Starego Kontynentu. Chcemy podważyć niektóre narracje, przekłuć balony niektórych ekscytacji i obaw, spojrzeć z ukosa na główny nurt historii.

Zobacz film promujący:

Hasłem sezonu będzie słowo PROBLEM, a patronować będą nam tematy:

 

  • kłopoty zachodnich demokracji czyli powszechny powrót tęsknot za rządami silnej ręki;
  • meandry polskiej i kontynentalnej polityki historycznej;
  • pytania o historię najnowszą Polski i kolonialne dziedzictwo naszego Kontynentu;
  • napięcie między społeczną mitologią a pamięcią jednostki czyli miedzy propagandą a prawdą;
  • pytanie o globalną odpowiedzialność i planetarną wspólnotę,
  • pytanie o losy osobistych aspiracji, wolności i o niebezpieczne przygody tolerancji
  • i jak to wszystko znieść, nie tracąc humoru?

 

 

Sezon NO PROBLEM! będzie bezpośrednią kontynuacją i konsekwencją odkryć sezonu „Powodzenia, kowboju!”. Towarzyszyć mu będzie podobne zaangażowanie w działalność edukacyjno-społeczną, w swej istocie niezmienny pozostanie format identyfikacji wizualnej, a w warstwie formalnej będziemy nadal eksplorować ścieżkę „teatru demokratycznego”, „popularnego” i otwartego na nową publiczność.

teatr-dramatczny-1766 teatr-dramatczny-1762 teatr-dramatczny-1768 teatr-dramatczny-1769 teatr-dramatczny-1778

Co kryje się za hasłem sezonu?

NO PROBLEM! odczytać można dwojako.

We współczesnej łacinie, czyli w języku angielskim, oznacza BEZ PROBLEMU. I taki chce pozostać Teatr Dramatyczny. Nie stwarzamy problemów, gdzie ich nie ma. Dla naszej załogi nie ma rzeczy niemożliwych. Nie istnieją dla nas bariery, które ciągle wydają się ważne w innych miejscach: bariera miedzy twórcami a widzami, sceną a widownią, premierą a edukacją. W „Szaniawskim” w jednej chwili można przeistoczyć się z widza w uczestnika, dzięki programom EDU wyjść na scenę w świetle teatralnych lamp, zadać pytanie każdemu twórcy, kuratorowi i dyrektorom. W „Szaniawskim” żyjemy z widzami w jednej wspólnej przestrzeni. Nie oznacza to żadnych kompromisów. Zamiast upraszczać komunikaty twórców, Teatr woli udostępnić widzom narzędzia do zrozumienia kontekstu, języka, stylu i tak przygotowanych skonfrontować ze swymi działaniami. Ważne słowa to: uczestnictwo i demokracja.

 

II.

NO PROBLEM! czytane po polsku, sygnalizuje, że mamy problem. I o problemach będzie Teatr opowiadać. Zwłaszcza zamiecionych pod dywan i tych, dla których nie znajduje się języka. „Szaniawski” odsłoni również te obszary rzeczywistości, które pozornie wydając się bezpieczne, stanowią zarzewie konfliktu lub są parawanem, za którym rodzi się społeczna i osobista niesprawiedliwość. Zaproponuje   zatem temat na nasze czasy: niespokojne, rewolucyjne, zaskakujące, by próbować pomóc sobie i widowni w zrozumieniu istoty zachodzących przemian. Zmienia się Polska i język, którym mówią do siebie Polacy, zmienia się zestaw zagadnień, konstytuujących nowoczesnego obywatela. Zmiana dotyka również Europę, nasz kontynent, zamarłą w obliczu globalnych ruchów migracyjnych, niepewną swej kultury i tożsamości. Zmienia się miasto, w którym działa Teatr. Powoli powstają zręby nowoczesnego społeczeństwa miejskiego, ale ogromnych obszarów wykluczenia w Wałbrzychu i regionie nikt nie chce nawet maskować. I o tym opowie Teatr w swym 53. sezonie artystycznym. Ważne słowa to: zaangażowanie i poczucie humoru.

 

Wiadomo, że to nie teatr naprawi świat, ale może zrobić bardzo wiele, by inspirować do zmian.

 

W sezonie NO PROBLEM! nie stanowi problemu czerpanie z różnych estetyk i tradycji teatralnych. Teatr rozpycha  się na pozycji. W „Powodzenia, kowboju!” zaproponował zarówno spektakle klasyczne w swej formie, jak i ambitne poszukiwania teatralne, z pogranicza teatru tańca, performansu, koncertu, musicalu                 i działania społecznego. NO PROBLEM! przyniesie kontynuację tych poszukiwań, zaprosi artystów wielodyscyplinarnych, wykształconych muzycznie i choreograficznie, sięgnie po testy kluczowe dla Zachodniej cywilizacji i napisze nowe dramaty, wystawi pierwszą w najnowszej historii Wałbrzycha farsę, przetłumaczy nową literaturę niemiecką, nadal spotykać się będzie z najnowszym polskim reportażem, literaturą dziecięcą na światowym poziomie i poezją – oraz wystawi na scenie najbardziej okrutny i mocny dramat.

 

PREMIERY : NO PROBLEM!

 

TUTAJ JEST WSZYSTKO Guus Kuijer / przeniesienie spektaklu TEATRU W KLASIE na DS

[wrzesień 2016]

tekst: Amadeusz Nosal

na podstawie tłumaczenia: Jadwigi Jedryas

reżyseria: Magdalena Miklasz

scenografia, kostiumy, światło: Mirek Kaczmarek

muzyka: Anna Stela

video: Amadeusz Nosal

obsada: Sara Celler-Jezierska, Joanna Łaganowska, Dorota Kowalkowska,                                                 Piotr Tokarz, Ryszard Węgrzyn, Filip Perkowski

 

Piękny, bezkompromisowy spektakl dla dzieci i dorosłych, który zobaczyło już dwa tysiące uczniów wałbrzyskich szkół. Teraz biały namiot, w którym jest wszystko, przyjmie każdego widza. Spektakl  na podstawie nagradzanej niezwykłej książki Guusa Kuijera, o tym, czy siła wyobraźni małego Thomasa przezwycięży potęgę strachu. Spektakl mocny  i jak najbardziej rodzinny,  powstał dzięki Konkursowi im. Jana Dormana IT.

II.

SZTUKA Yasmina Reza / w ramach WOLNYCH SCEN INICJATYW AKTORSKICH / DS

[wrzesień 2016]

tekst: Yasmina Reza

tłumaczenie: Barbara Grzegorzewska

reżyseria: Łukasz Zaleski

projekt scenografii i kostiumów: Justyna Elminowska

światło: Maciej Podstawny

muzyka: Kamil Tuszyński

video: Amadeusz Nosal

obsada: Joanna Łaganowska, Rafał Kosowski, Michał Kosela, Czesław Skwarek

 

O tym, jak bardzo nie potrafimy ze sobą rozmawiać i jak pozorne są relacje, które – wierzymy, że nas wiążą.                                          W „Szaniawskim” zrobimy o tym farsę (to znaczy – właśnie się tego uczymy). Obraz w białe paski na białym tle staje się zarzewiem rozpadu przyjaźni trójki mężczyzn. Mamy problem ze sztuką współczesną, ale wydaje się,  że korzenie sporu sięgają znacznie głębiej. Lustro podstawione niższej klasie średniej Paryża, Londynu i Wałbrzycha. Błyskotliwe, wnikliwe  i autentycznie śmieszne studium kondycji przedstawicieli nowoczesnego społeczeństwa miejskiego. Tekst znakomitej dramatopisarki Yasminy Rezy, sztuka z certyfikatem jakości od największych polskich inscenizatorów – Krystiana Lupy                         i Pawła Miśkiewicza. O rozdźwięku między aspiracjami, a możliwościami.

teatr-dramatczny-1784 teatr-dramatczny-1789 teatr-dramatczny-1794 teatr-dramatczny-1797 teatr-dramatczny-1807

III.

PIOSENKI NA KONIEC ŚWIATA / przeniesienie spektaklu plenerowego na DS

[październik 2016]

Relacja z premiery: http://wybieramkulture.pl/piosenki-koniec-swiata-relacja-premiery/

dramaturgia: Łukasz Zaleski i Dorota Kowalkowska

 

reżyseria: Maciej Podstawny

scenografia, kostiumy, światło: Mirek Kaczmarek

muzyka, aranżacje: Kamil Tuszyński, Anna Stela

video: Amadeusz Nosal

choreografia: Katarzyna Zielonka

obsada: Joanna Łaganowska, Irena Sierakowska, Karolina Krawiec, Mirka Żak / Roksana Lewak,                         Anna Stela [g], Bożena Papała [g], Michał Kosela, Rafał Kosowski, Piotr Mokrzycki

 

Po wakacyjnym sukcesie plenerowego musicalu o zmierzchu Europy – Teatr zaprosi widzów na Dużą Scenę. Niezwykła muzyka i wielkie historyczne przemowy, które nagle straciły na wartości i w obliczu kryzysu domagają się uaktualnienia. Koniec świata może być piękny. Ostatni koncert na zgliszczach naszej melancholijnej cywilizacji.                               Greatest hits „Szaniawskiego”!

 

IV.

MOBY DICK (ALBO BIAŁY WIELORYB) (tyt. roboczy) Herman Melville / DS

[listopad 2016]

tekst: Jarosław Murawski

na podstawie tłumaczenia: Bronisława Zielińskiego

reżyseria: Maciej Podstawny

scenografia, kostiumy, światło: Mirek Kaczmarek

muzyka: Kamil Tuszyński, Anna Stela

video: Amadeusz Nosal

asystent reżysera: Łukasz Zaleski

obsada: Rafał Kosowski, Michał Kosela, Filip Perkowski, Włodzimierz Dyła, Roksana Lewak,                            Sara Celler-Jezierska, Karolina Krawiec, Andżelika Cegielska, Ryszard Węgrzyn,                                               Piotr Mokrzycki, Dariusz Skowroński, Piotr Tokarz

 

Klasyczna XIX-wieczna amerykańska powieść o sile demokracji i o jej nadzwyczajnej kruchości. W czasie, gdy demony nacjonalizmów i tęsknota za rządami silnej ręki budzą się na całym świecie, studium relacji załogi z charyzmatycznym kapitanem, który wszystkich zaczarował, naobiecywał, a teraz – na krawędzi katastrofy – w obliczu wielkiego wieloryba, nie można już nic zrobić – staje się niepokojąco aktualna. O cenie osobistej zemsty, o siłach których nie powinniśmy budzić i o Naturze, zdolnej zatopić statki najodważniejszych wielorybników. Teatr wielkiej politycznej opowieści, kompletna panorama świata, pełna poezji, ironii, filozofii i grozy.

 

V.

 

STRAJK (tyt. rob.) Przemysław Wojcieszek / DS

[styczeń/luty 2017]

tekst i reżyseria: Przemysław Wojcieszek

scenografia, kostiumy, światło: Małgorzata Bulanda

muzyka: Filip Zawada

 

„Jedyny sposób, żeby dziś zebrać pieniądze na spektakl o [współczesnej Polsce], to crowdfunding. Ludzie mają nadzieję, że jak pochowają głowy w piasek, to im pozwolą wydać książkę albo pokazać się w telewizji. Że to się da przeczekać. Chciałbym tym wszystkim ludziom powiedzieć, że to nie minie. I że nie można się bać.” – Przemysław Wojcieszek.

Bezkompromisowy dramatopisarz i reżyser wraca po latach nieobecności do Wałbrzycha, z dramatyczną opowieścią                           o strajku pracowników międzynarodowej korporacji, o godności i wypadkach przy pracy nad budową społeczeństwa obywatelskiego. Teatr szybkiego reagowania. Czym jeść kapitalizm: widelcem i nożem? Gołymi rękami.

 

VI.

 

MIDDLESEX (tyt. rob.) Jeffrey Eugenides / SK

[luty/marzec 2017]

na podstawie tłumaczenia: Witolda Kurylaka

reżyseria: Jędrzej Piaskowski

scenografia, kostiumy, światło: Mirek Kaczmarek

muzyka: Stefan Węgłowski

opracowanie wokalne: Maria Kozłowska

video: Marta Nawrot

choreografia: Mikołaj Karczewski

 

Adaptacja kultowej amerykańskiej powieści Jeffreya Eugenidesa, autora słynnych „Przekleństw niewinności”. Saga rodzinna obejmująca osiem dekad – i niezwykle trudne dojrzewanie bohatera w konserwatywnym świecie – jest baśnią                o skrzyżowanych rodowodach, subtelnościach płci oraz głębokich, nieczystych ponagleniach pożądania.                                        Odważny reżyser i odważny bohater. Czas na wielkie opowieści. Sezon NO PROBLEM! skupia wzrok i proponuje perspektywę intymną  i subiektywną.

 

VII.

 

GDYBY PINA NIE PALIŁA TO BY ŻYŁA / DS

[marzec/kwiecień 2017]

reżyseria, choreografia, opracowanie muzyczne: Cezary Tomaszewski

scenografia, kostiumy, światło: BRACIA

Interdyscyplinarny młody artysta, reżyser i choreograf, przygotuje z zespołem Szaniawskiego ostatni spektakl                           Piny Bausch, w mgiełce papierosowego dymu – ponieważ wszyscy tancerze rzucają właśnie palenie. Spektakl                               z pogranicza teatru tańca, dokumentu, koncertu i farsy. O nałogu tytoniowym i nałogowym robieniu sztuki.

Cezary Tomaszewski, jeden z najciekawszych artystów teatru osobistego i muzycznego, BRACIA, duet scenograficzny         o nieograniczonej wprost fantazji, Paweł Soszyński, debiutujący w teatrze wpływowy krytyk, wielka muzyka klasyczna                                                 i powrót z zaświatów Piny Bausch – dla nas to NO PROBLEM!

 

VIII.

 

BIAŁE ŻNIWA. JAK ZAROBIĆ MILIONY SPRZEDAJĄC KOKAINĘ I NIE PÓJŚĆ DO WIĘZIENIA

(tyt. rob.) Żelisław Żelisławski / SK

 

[maj/czerwiec 2017]

tekst: Żelisław Żelisławski

na podstawie: Luca Rastello  „Przemytnik doskonały. Jak transportować tony kokainy i żyć szczęśliwie.”

reżyseria: Szymon Kaczmarek

scenografia, kostiumy, światło: Kaja Migdałek

 

Gdyby zlikwidować handel narkotykami, gospodarka amerykańska poniosłaby dwudziestoprocentowe straty,                                   a meksykańska zanotowałaby spadek o ponad połowę. Gdyby narkotyki, które każdy w miarę zamożny obywatel Zachodu może bez większego problemu nabyć, sprzedawane były w sklepach,   w jednym momencie upadły ogromne przestępcze imperia. Jeśli na rynku znajduje się egzotyczny produkt z odległego kraju i wcale nie kosztuje wiele, można podejrzewać, że gdzieś komuś nie zapłacono. O wolnym rynku i uczciwym handlu, globalnej gospodarce i paradoksach, które pozwalają nam utrzymać czyste sumienie i dobre samopoczucie, a przestępcom zarabiać miliony.

 

IX.

 

GDZIE MIESZKAJĄ DZIKIE STWORY (tyt. rob.) Maurice Sednak / Amfiteatr STYK

[czerwiec/lipiec 2017]

Uwaga: realizacja 6. spektaklu plenerowego uzależniona od pozyskanych środków zewnętrznych z Gminy Wałbrzych

na podstawie tłumaczenia: Jadwigi Jedryas

reżyseria: Magda Miklasz

muzyka: Anna Stela

 

Ulubiona bajka amerykańskich dzieci, opowieść o Dzikich Stworach i o świecie, który każdy musi sam dopiero sobie wyobrazić, uwodzi już od premiery w 1963 roku. Jej siła nie tkwi w fabule, ale w rozmachu niczym nieskrępowanej anarchicznej wyobraźni i dziecięcej energii. Dzikie Stwory to tylko 400 słów i jedne z najpiękniejszych obrazków                                   w książeczkach dla dzieci! Teatr przeniesie  na scenę najpiękniejsze plansze w historii literatury dziecięcej.

Wiesz, gdzie mieszkają Stwory? Poszukaj ich i sprawdź, czy nadal jesteś dzieckiem…

 

X.

 

XXX (tyt. roboczy) / w ramach WOLNYCH SCEN INICJATYW AKTORSKICH / DS

[styczeń-lipiec 2017]

 

DZIAŁANIA EDU, FESTIWALE

I INNE DZIAŁANIA OKOŁOTEATRALNE

 

KULTURA DOSTĘPNA: cykle CZARNE NA BIAŁO, SiostRANKI, PERMANENTNY BRAK POWAGI

[wrzesień 2016 – czerwiec 2017]

Uwaga: Działania zaplanowane do grudnia 2016 roku. Dalsza realizacja czytań  uzależniona od pozyskanych środków zewnętrznych , tj. grantu KULTURA DOSTĘPNA z MKiDN.

BLOK BĄDŹ EDU! sezon 2016

[wrzesień 2016 – czerwiec 2017]

Edukacja w „Szaniawskim” to działanie na rzecz widzów. Teatr bywa miejscem zabawy i rozrywki, ale głównie jest przestrzenią rozmów o ważnych sprawach i warto robić wszystko, by tę rozmowę ułatwić, dlatego w roku 2015 Teatr powołał nowe stanowisko Pedagoga Teatralnego. Corocznie Teatr aplikuje o środki zewnętrzne dla realizacji swych programów edukacyjnych, współpracuje z Instytutem Teatralnym Stowarzyszeniem Pedagogów Teatru oraz jest jednym z kilku najpoważniejszych partnerów tych instytucji Polsce.

Kompleksowy program pedagogiki teatralnej w Teatrze im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu od 2015 roku nosi nazwę  BĄDŹ EDU! Jest systemem:

dużych programów edukacyjnych, bezpłatnie udostępnianym widzom;

pięciu grup teatralnych z różnym stażem i adresowanych dla różnych grup wiekowych;

teatralnych, społecznych i aktywizacyjnych działań cyklicznych z widzami i mikrodziałań                              towarzyszących premierom, premierom EDU (czyli nauczycielskim)                                                                                        oraz nowym twórcom i tematom pojawiającym się w Wałbrzychu.

Wałbrzyskie BĄDŹ EDU! to również przez lata wypracowany system bliskiego kontaktu ze szkołami, konkretnymi dyrekcjami i nauczycielami oraz oferta TLeN. Wałbrzych, czyli pionierski i posiadający długie tradycje program współpracy z konkretną szkołą przy produkcji spektaklu młodzieżowego.

BĄDŻ EDU! to wreszcie ważne wydarzenia artystyczne, mocno widoczne w repertuarowej działalności Teatru, takie jak festiwal poświęcony najnowszej dramaturgii dla młodzieży (Z OGNIEM W GŁOWIE I i II) czy spektakl TEATRU                       W KLASIE „Tutaj jest wszystko”.

 

XVII DNI DRAMATURGII Z OGNIEM W GŁOWIE II

[październik 2016]

Organizowany po raz drugi przez Teatr Szaniawskiego festiwal, obejmujący cykl czytań nowych (tłumaczonych specjalnie na to wydarzenie) niemieckich tekstów, spektakli, spotkań profesjonalnych  i otwartych, debat oraz warsztatów z dziedziny teatru i dramaturgii dla młodzieży. Projekt międzynarodowego wydarzenia poświęconego teatrowi, opracowany w koprodukcji z Fundacją Współpracy Polsko-Niemieckiej. W ramach OGNIA W GŁOWIE II  odbędzie się ponadto zjazd Liderów Teatroteki Szkolnej Instytutu Teatralnego.

  1. FESTIWAL WAŁBRZYSKIE FANABERIE TEATRALNE

[listopad 2016]

Hasłem 14. edycji Wałbrzyskich FANABERII Teatralnych będzie: DRUGA MŁODOŚĆ. Słowa te zyskują ironicznego wydźwięku, biorąc pod uwagę, że Teatr zaproponuje pożegnalną (o ile nie zmieni się sytuacja finansowa festiwalu) edycję imprezy i zajmie  się tematem omijanym przez masową kulturę – WIEKIEM DOJRZAŁYM. Starość jest jednym                z ostatnich tabu, którym dopiero nieśmiało zaczynają zajmować się artyści.

Już czas dostrzec w zjawisku SILVER TSUNAMI, czyli srebrnej fali (od koloru siwych włosów) potencjał społeczny                          i teatralny. 14. Fanaberie: DRUGA MŁODOŚĆ, będą częścią długofalowego działania edukacyjno-społecznego, włączania w życie Teatru i pobudzania aktywności seniorów. DRUGA MŁODOŚĆ podczas 14. Fanaberii będzie mieć wiele znaczeń. Będzie się również odnosiła do wielkich powrotów doświadczonych aktorów i drugiego życia nieco zapomnianych tekstów.

TLeN. WAŁBRZYCH – Teatralne Lekcje (Nad)obowiązkowe

[grudzień 2016]

Spektakl finałowy programu TLeN. WAŁBRZYCH, zrealizowany przez Teatr Dramatyczny z młodzieżą Zespołu Szkół Politechnicznych ENERGETYK.

Drugi spektakl TEATRU W KLASIE – Konkurs im. Jana Dormana IT

[I poł. 2017 r.] 

Uwaga: Realizacja spektaklu uzależniona od ogłoszenia i wyników Konkursu im. Jana Dormana Instytutu Teatralnego.

II WAŁBRZYSKA GALA PEDAGOGIKI TEATRALNEJ BĄDŹ EDU! Sezon 2016/17

[maj/czerwiec 2017]

Oryginalne uroczyste wałbrzyskie podsumowanie sezonu edukacyjnego i uhonorowanie partnerów edukacyjnych..

 

  1. DNI MŁODEGO TEATRU

[czerwiec 2017]

Finał działalności 5 warsztatowych grup teatralnych Teatru im. Szaniawskiego [Trzeci Teatr – 2 grupy / Squad Teatralny  / Grupa Robocza /Niedorośli 30+].  Przegląd 5 spektakli nurtu off wyprodukowanych przez Teatr z uczestnikami działań pod przewodnictwem 5 doświadczonych instruktorów.

poster_sztuka

Yasmina Reza 

SZTUKA

przekł. Barbara Grzegorzewska

 

reżyseria: Łukasz Zaleski

projekt scenografii: Justyna Elminowska

muzyka i aranżacje: Kamil Tuszyński

reżyseria światła: Maciej Podstawny

inspicjentka: Anna Solarek

obsada: Joanna Łaganowska, Michał Kosela, Rafał Kosowski, Czesław Skwarek

 

 

 

 

Jedna z najmocniejszych komedii Yasminy Rezy. Spotkanie trojga przyjaciół zamienia się w walkę na śmierć i życie. Wszystko przez dzieło sztuki, zakupione przez Serge’a  – biały obraz w białe paski, obraz, którego wartości nie potrafią docenić pozostali. Zwłaszcza, gdy już poznali jego cenę.

 

O gustach podobno się nie dyskutuje, bo kiedy się zacznie…

 

Ale o sztuce współczesnej i sztuce prowadzenia sporu dyskutować musimy.

 

Napisana jako połączenie traktatu filozoficznego i farsy, „Sztuka” bawi i zadaje pytania od prawie dwóch dekad, nie tracąc na aktualności. Lustro podstawione niższej klasie średniej Paryża, Londynu albo Wałbrzycha. Błyskotliwe, wnikliwe i autentycznie śmieszne studium kondycji przedstawicieli nowoczesnego społeczeństwa miejskiego.

 

 

 

 

Spektakl w ramach Wolnych Scen Inicjatyw Aktorskich

 

PREMIERA: 30 września 2016 / godz. 19.00 / Duża Scena

GRAMY: 1 października 2016 / godz. 19:00 i 2 października 2016 / godz. 18:00

  1. premiera Teatru Dramatycznego im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu

Rezerwacja biletów: Biuro Współpracy z Publicznością tel. 74 64 883 01-3

plakat_piosenki-proj-mirek-kaczmarek

PIOSENKI NA KONIEC ŚWIATA

przeniesienie spektaklu plenerowego na Dużą Scenę

 

Reżyseria: Maciej Podstawny
Dramaturgia: Dorota Kowalkowska, Łukasz Zaleski
Scenografia, kostiumy i światło: Mirek Kaczmarek
Aranżacje, muzyka: Kamil Tuszyński, Anna Stela
Wideo: Amadeusz Nosal
Choreografia: Katarzyna Zielonka

 

Obsada:
Karolina Krawiec, Joanna Łaganowska, Irena Sierakowska, Anna Stela [g],

Mirosława Żak / Roksana Lewak [g], Michał Kosela, Rafał Kosowski, Piotr Mokrzycki

Wiolonczela: Bożena Papała / Magda Głocka

 

Spektakl o końcu świata w formie musicalu. Wydarzenie z pogranicza teatru i koncertu, długo wyczekiwane przez naszych Widzów greatest hits Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu.
Wałbrzyski koniec świata odbywa się w naszym stylu: ironicznym, abstrakcyjnym, dekadencko ładnym. Otwieramy leżaki i będziemy podziwiać piękno ostatniego zachodu słońca nad pięknie odnowionym miastem, i będziemy się razem z tego śmiać, i dużo śpiewać.
Kilkunastu twórców, dziesiątka wykonawców, fantastyczne kostiumy, efekty specjalne z przymrużeniem oka, muzyka na żywo i przede wszystkim kilkanaście teatralnych przebojów…

Ostatni koncert świata odbywa się – nieoczekiwanie – w Wałbrzychu. Kto będzie się spierał – że jest to bardzo ironiczny układ rzeczywistości?
Koniec Świata może być piękny.

 

PREMIERA PRZENIESIENIA: sobota, 8 października, 19:00

PONADTO GRAMY: niedziela, 9 października, 18:00

BILETY: Biuro Współpracy z Publicznością, tel. 74 6488301 (03)

 

Współprodukcja: MIASTO WAŁBRZYCH
Spektakl pod Patronatem Prezydenta Miasta Wałbrzycha dra Romana Szełemeja

Spektakl współfinansowany ze środków otrzymanych z budżetu Województwa Dolnośląskiegowww.umwd.dolnyslask.pl

Baner w newsie 851×315
Baner w newsie 851×315

Autor:

Fotograf i meloman, fanatyk nietuzinkowych brzmień, poszukiwacz oryginalnych rozwiązań, zawsze chadzający własnymi ścieżkami. Z bardziej poważnych tematów - stypendysta Prezydenta Miasta Wałbrzycha w dziedzinie artystycznej w roku 2015, z zamiłowania dziennikarz muzyczny i zaciekły krytyk, a w dodatku zodiakalny wodnik :)

Ostatnie

Napisz Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.