Ultimate magazine theme for WordPress.

Informacja o koncertach Nylon Maiden w Polsce i wywiad z muzykiem!

Zwijsen: Nie lubię grać Bacha

  • rozmowa z Thomasem Zwijsenem, belgijskim gitarzystą klasycznym i flamenco, słynącym z brawurowych przeróbek utworów Iron Maiden i innych klasyków rocka i metalu

Już niecały miesiąc do 4 polskich koncertów Nylon Maiden, duetu złożonego z gitarzysty klasycznego Thomasa Zwijsena, i skrzypaczki Anne Bakker. Oprócz własnych interpretacji utworów Żelaznej Dziewicy, duet zagra także inne przeboje rocka i metalu. Thomas Zwijsen nagrał już 6 płyt, jego wersja „Aces High” została udostępniona na oficjalnym facebookowym profilu Iron Maiden, a teledyski Nylon Maiden zamieszczone na YouTube obejrzano już w sumie ponad 20 mln razy. Thomas koncertuje nieustannie od 5 lat na całym świecie, od Azji po Amerykę Południową, w tym występując z byłym wokalistą Iron Maiden, Blaz’em Bayley’em. Niejednokrotnie występował już także w Polsce, za każdym razem przyciągając wiernych fanów rocka. Thomas opowiada, jak doszło do ich współpracy i skąd zamiłowanie do metalu granego na nylonowych strunach.

Thomas Zwijsen – Fear of The Dark (Iron Maiden Cover)

Daty koncertów:

19.09 – Gdynia, Blues Club

20.09 – Olsztyn, Pub Sarmata

21.09 – Warszawa, PracoVnia Art-Club

22.09 – Kraków, Chicago Jazz

*Koncerty otwierać będzie również akustycznym repertuarem warszawski zespół heavymetalowy Scream Maker.

Ceny biletów:

20 zł – przedsprzedaż
30 zł – dzień koncertu

Bilety od końca sierpnia dostępne będą w klubach, a już teraz są do nabycia online: https://goout.net/

Thomas, skąd pomysł na Nylon Maiden?

Idea stworzenia tego projektu narodziła się, gdy studiowałem gitarę klasyczną w konserwatorium. Szukałem w sklepie nowej gitary, a że byłem fanem Iron Maiden, żeby ją przetestować zagrałem fragment utworu „Wasted Years” z albumu „Somewhere in Time”. Zabrzmiał bardzo dobrze i po powrocie do domu postanowiłem zaaranżować akustycznie cały kawałek, wrzuciłęm na YouTube i otrzymałem bardzo pozytywne reakcje. To uświadomiło mi, że mogę połączyć moje dwie pasje: gitarę klasyczną i metal. Co ciekawe, utwory Maidenów aranżowane klasycznie mają większą oglądalność niż prawdziwy klasyczny repertuar.

A w jakich okolicznościach do projektu dołączyła Anne skrzypaczka Bakker?

Oboje studiowaliśmy w konserwatorium muzycznym w Rotterdamie i tam się spotkaliśmy, aranżując wspólnie „Wasting Love”. Kilka lat później, pojechałem w trasę z Blazem Bayley’em do Brazylii i ze względu na sugestie brazylijskiego tour managera zabraliśmy Anne ze sobą.

Ona także jest fanką metalu?

O tak, jedną z jej pierwszych solówek zagranych na skrzypcach była ta z „The Wicker Man” Maidenów. Zdecydowaliśmy się nagrać wspólnie cały album.

Czy jest jeszcze miejsce dla Bacha, czy Beethovena w waszym życiu?

Chociaż studiowaliśmy taką muzyką, nigdy nie polubiłem wykonywania jej na gitarze. Zwłaszcza Bacha. Tak naprawdę wolę hiszpański repertuar – kompozytorów takich, jak Albeniz, Granados, czy Tarrega. Wciąż słucham i gram taką muzykę. Anne także nie grywa zbyt dużo klasyki, jest zajęta swoim nowym projektem, gdzie śpiewa i gra jednocześnie.

Trudno jest zaaranżować Iron Maiden na gitarę klasyczną? Który z utworów stanowił największe wyzwanie?

Fear Of The Dark” był prawdziwą torturą! Niektóre z moich aranżacji zajmują w opracowaniu zaledwie kilka godzin, jak „The Trooper”, inne – jak „Blood Brothers” – wiele tygodni. Myślę jednak, że im dłużej gram rock i metal na gitarze klasycznej, tym bardziej doświadczony się staję i szybciej mi to przychodzi. Ostatnio zaaranżowałem pod kątem nowej płyty aż 28 utworów, w tym „Eagle Fly Free” Helloween, „Seventh Son of A Seventh Son” Iron Maiden czy „Forever” by Kiss. Wszystkie pojawią się w moim repertuarze na polskiej trasie.

Zdarzało Ci się chwytać także za gitarę elektryczną. Wciąż masz do niej słabość?

Cóż, gram na gitarze elektrycznej, to prawda. Co więcej, nagrałem cały album a potem zagrałem całą trasę z Blaze (66 koncertów w 3 miesiące), grając na elektryku. Na nowej płycie nie ma gitary elektrycznej, ale gram na innych instrumentach – basie, mandolinie, czy cajonie.

%d bloggers like this: