10 Grudzień, 2016

  • Instagram
Koncert kameralny z cyklu Camerata Sudecka 25.05.2016 Filharmonia Sudecka
Foto: mat. prasowe

Koncert kameralny z cyklu Camerata Sudecka 25.05.2016 Filharmonia Sudecka

Filharmonia Sudecka w Wałbrzychu zaprasza na koncert kameralny, w ramach cyklu CAMERATA SUDECKA 25 maja 2016 o godzinie 18 do sali koncertowej przy ul.Słowackiego 4 w Wałbrzychu.

camerata sudecka plakat_25 small

Wystąpi Kwintet Instrumentów Dętych w składzie:
Ildiko Juhasz – flet
Ilona Hlubek-Długołęcka – obój
Szymon Fortuna – klarnet
Alicja Korpal-Karasiewicz – fagot
Grzegorz Mondry – waltornia

W programie:
Ferenc Farkas – Tańce węgierskie
Claude-Paul Taffanel – Wind Quintet g-moll
Paul Hindemith – Kleine Kammermusik no 2 op. 24

Ferenc Farkas (1905-2000), wszechstronny kompozytor węgierski swoje ideały muzyczne odnalazł w Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie u Ottorino Respighi’ego. Kultura włoska i śródziemnomorska stały się dla niego naturalnym kontekstem dla poszukiwań łacińskich proporcji i jasności we własnej twórczości. Kompozytor, pedagog, badacz tradycyjnej muzyki węgierskiej wypracował styl o bogatej inwencji melodycznej, posługujący się czystymi formami, z dużym wyczuciem barwy i proporcji, pełnym żywego i spontanicznego rytmu.

Claude-Paul Taffanel (1844-1908), francuski flecista, dyrygent oraz założyciel Francuskiej Szkoły Fletowej. W czasie swojej kariery solistycznej ożywił znaczenie muzyki dawnej pisanej na flet, w tym muzyki Bacha, który do końca dziewiętnastego wieku nie był znany w klasach fletu we francuskich konserwatoriach… Założył Towarzystwo Muzyki Kameralnej na Instrumenty Dęte, gdzie upowszechniano kameralną muzykę Mozarta i Beethovena, ale także współczesnych kompozytorów francuskich w tym Camille Saint-Saënsa czy Charlesa Gounoda. Elegancja, elastyczność i wrażliwość były cechami artyzmu Taffanel’a. Przeciwnik afektacji, który bezwzględnie dbał o jakość brzmienia fletu, z lekkim, niezauważalnym vibrato oraz o zachowanie dokładnego pulsu i rytmu zapisanego w muzycznym tekście.

Paul Hindemith (1895-1963), wybitny altowiolista, dyrygent i kompozytor był w nowej muzyce autorem radykalnej, całkowicie odrębnej i niezależnej wizji dźwiękowej. Dzięki poszanowaniu walorów estetycznych, do których jesteśmy przyzwyczajeni akceptujemy w jego dziełach bezwzględną polifonikę, dysonansowość współbrzmień czy witalizm rytmiczny. Kleine Kammermusik na kwintet instrumentów dętych op. 24, nr 2 powstał w 1922 roku i nosi wyraźny wpływ neoklasycznego stylu Strawińskiego.

Oficjalna strona Filharmonii Sudeckiej
Filharmonia Sudecka na facebooku

Źródło: materiały prasowe

Baner w newsie 851×315
Baner w newsie 851×315

Autor:

Ekonomistka z artystyczną duszą. Miłośniczka koncertów na żywo. Otwarta na wszelkie gatunki muzyczne i nowe brzmienia, jednak najbliższa sercu jest szeroko pojęta muzyka alternatywna i progresywna. Ponadto w duszy gra jej synth-pop oraz muzyczne lata 80-te i 90-te. Zakochana po uszy w Depeche Mode. Od muzyki oczekuje jednego - oddziaływania na emocje. W wolnych chwilach lubi haftować, a jak tylko ma możliwość wybiera się na spacery z aparatem i słuchawkami na uszach.

Ostatnie