Ultimate magazine theme for WordPress.

Teatr Barakah / styczeń 2018 / scena teatralna

0

Poniżej przedstawiamy styczniowy repertuar krakowskiego Teatru Barakah, a także szczegółowe informacje dotyczące wydarzeń ze sceny teatralnej.

Teatr BARAKAH DZIECI Z DWORCA ZOO

„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”.

Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.

autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn

reżyseria: Sebastian Oberc

dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc

muzyka: Adrian Konarski

aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc

choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel

reżyseria świateł: Ana Nowicka

fotosy i plakaty: Joanna Puzio

obsada: Paulina Michta, Paulina Napora, Ana Nowicka, Joanna Puzio, Ewelina Walczak, Roman Gancarczyk, Dawid Ogrodnik / Krzysztof Zarzecki, Marcel Parysek, Dominik Stroka, Mikołaj Śmierzchalski, Damian Wierzbicki

Data premiery: 11 XI 2017

Czas trwania: 180 min.

BILETY: 60 zł [normalne] / 40 zł [ulgowe]

  BILETY: 30 zł [normalne] / 20 zł [ulgowe]
Zakup: pn.-pt. w godz. 10:00-17:00 i na godz. przed każdym wydarzeniem w kasie Teatru BARAKAH przy Paulińskiej 28, przelewem – http://teatrbarakah.com/barakah-wp/bilety-i-wynajem/, przed konkretnym spektaklem (jeśli są jeszcze wolne miejsca)
Rezerwacja: rezerwacje@teatrbarakah.com / 12 397 80 47 / w barze ArtCafe BARAKAH


Teatr BARAKAH

Dramatorium

LITERATURA & MUZYKA

(i granica polsko-ukraińska)

Dramatorium to inscenizowane czytanie literatury, w którym udział biorą znani krakowscy aktorzy, a czasem też i Wy.

Dramatorium to podróż po salach Barakah w poszukiwaniu dźwięków, oddalonych od realizmu filmów oraz najszczerszej, pochodzącej spod piór i maszyn szaleńców nie z tej ziemi przyziemnej literatury (opowiadania, fragmenty powieści, dzienniki, poezja i słowne gierki!).

Dramatorium to słuchanie, czytanie, oglądanie, przeżywanie i przeżuwanie w miejscu, gdzie teatr spotyka się z barem, gdzie można odbierać sztukę i pić alkohol, tworzyć sztukę i palić papierosy.

W styczniu na Dramatorium powtórzymy performatywne, inscenizowane czytanie powieści Konrada Janczury „Przemytnicy”, bo mówiliście, że było świetne i bo Ziemowit Szczerek napisał o tej książce: „…to książka o Podkarpaciu, jakiej wcześniej nie było. Bo kto wie, czy wcześniej w ogóle było takie Podkarpacie. Odwieczne pogranicze zamieniło się w granicę, za którą mieszkają demony. Którymi łatwo straszyć i na które łatwo zrzucić to, co się samemu ma za uszami. Janczura pisze przejrzyście, prosto i mocno. I przekonująco”, a poza tym wielu widziało „Watahę”, więc teraz czas zerknąć na sprawę od drugiej strony.

Po i w trakcie Dramatorium zapraszamy do baru.

PRZYGOTOWANIE: Anna Wyrwik

AKTORZY: Kinga Kowalska, Szymon Grzybek, Bartłomiej Kwiatkowski, Marcel Wiercichowski

DATA: 11 I 2018 [czwartek]   START: 21:00

WSTĘP WOLNY


Teatr BARAKAH  CZARNY PISTOLET

„I potem kupiliśmy te pistolety. Małe pistolety. Zastrzeliliśmy psa, a potem mój przyjaciel strzelił z bardzo daleka, celując w moją siostrę, myśląc, że się nic nie stanie. Trafił ją tuż pod oko. Prawie w sam środek. Pocisk rozciął policzek. Mój tata rozwalił te pistolety ze swoim bratem. Krzyczeli równocześnie <<Kurwa!>> i deptali. Wyglądali całkiem zabawnie”.

„Czarny Pistolet” to monodram w wykonaniu Krzysztofa Bochenka wyprodukowany w krakowskim Teatrze BARAKAH. Jest historią człowieka, który pod wpływem emocji związanych z pogrzebem najbliższego przyjaciela, przy pomocy gitary i piosenek Włodzimierza Wysockiego, stara się powrócić myślami do przeszłości. To nie tylko rozrachunek z życiem, ale również próba ponownego odnalezienia jego sensu.

„Czy pamiętasz jeszcze tamten dom?

Los cię gdzieś przemieścił dawno stąd.

Nie wie sam, co stracił, szczerze wyznam to,

Kto w tym domu nie był i nie widział go”.

Krzysztof Bochenek wykonuje piosenki Włodzimierza Wysockiego w kilku językach. Scenariusz nie jest biografią Wysockiego, jego teksty i piosenki to tylko pretekst dla głównego bohatera do odnalezienia i pokonania swoich własnych demonów. Kilka wspomnień i historii przewijających się na scenie powstało na podstawie rozmów syna – jednocześnie debiutującego scenarzysty i reżysera przedstawienia, Filipa Bochenka – z ojcem.

reżyseria i scenariusz: Filip Bochenek

przy wykorzystaniu piosenek Włodzimierza Wysockiego / tłumaczenie: Julian Brudzewski, Michał B. Jagiełło, Andrzej Mandalian, Wojciech Młynarski, Wiktor Woroszylski

obsada: Krzysztof Bochenek

Linki:

http://bit.ly/2ueib8I

http://bit.ly/2tiwI6V

http://bit.ly/2si2cVS

Data premiery: 25 XI 2016

Czas trwania: 60 min.

BILETY: 30 zł [normalne] / 20 zł [ulgowe]


Teatr BARAKAH KRÓLOWA WANNY

„Księżniczka sedesu, dolnej klapy sedesowej i strefy spuszczania wody, strażniczka królewskiego odbytu — jej wysokość Kądziela Fon-Piździela!”

Na spektakl „Królowa wanny” składają się fragmenty kabaretów, skecze oraz piosenki izraelskiego dramaturga Hanocha Levina, który z powodzeniem wkracza w kolejne produkcje krakowskiego Teatru BARAKAH. Bohaterów tych levinowskich tekstów spotykają historie niespotykane, bo oto przez wyjście do toalety tracą życiową szansę na miłość albo mylą im się oficjalne uroczystości położenia kamienia węgielnego, albo po prostu, jak Apsik i Czopek, ruszają w miasto, by zaliczyć kolejny nieudany podryw. Czy więc takie całkiem niespotykane?

Hanoch Levin sprytnie krążył wokół tematów damsko-męskich, dokładając politykę, historię, socjologię, antropologię, wszystko, co w levinowskiej, kochającej łamać wszelakie konwencje i stereotypy, głowie się przydarzało. 2* (refleksja + rozrywka) + (refleksja + rozrywka) * gra słowem = „Królowa wanny”.

autor: Hanoch Levin / tłumaczenie: Michał Sobelman, Agnieszka Olek, Ela Sidi, Włodzimierz Leder

reżyseria i adaptacja: Ana Nowicka

muzyka: Piotr „Lala” Lewicki

kostiumy: Monika Kufel

choreografia: Iwona Olszowska

animacje: Paweł Penarski

obsada: Lidia Bogaczówna, Monika Kufel, Krzysztof Bochenek, Franciszek Muła, Sebastian Oberc / Dominik Nowak

Linki:

http://bit.ly/2thmbbI

http://bit.ly/2sY3VBv

http://bit.ly/2ueMKuT

Data premiery: 30 XI 2013 

Czas trwania: 60 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]


Teatr BARAKAH — „JEDNOAKTÓWKI” JANUSZA GŁOWACKIEGO

„Postanowiłem przypomnieć znakomitego pisarza. Z sześciu jednoaktówek, podarowanych mi przez autora, wybrałem cztery: <<Konfrontację>>, <<Spacerek przed snem>>, <<Choinkę strachu>> i <<Home Section> (wydane w tomie <<Najlepsze jednoaktówki amerykańskie 1995-1996>>). Wybrałem je, gdyż przegląda się w nich cały Głowacki. Ten Janusz Głowacki, który mówi o sobie: <<Jak większość cyników, łatwo się wzruszam albo i płaczę. Może ironia to najlepszy sposób pisania o rzeczach poważnych albo i tragicznych>>” – mówi o swoim spektaklu Józef Opalski.

Janusza Głowackiego przedstawiać nie trzeba. Albo spróbować przedstawić go trochę inaczej. Tak też czynią twórcy „Jednoaktówek”, których zawsze interesowało w jego pisarstwie to, co ciemne, trudne, niejednoznaczne. Zbitka nonsensu, jadowitego poczucia humoru i lamentu nad kondycją naszą.

autor: Janusz Głowacki

reżyseria: Józef Opalski

muzyka: Adrian Konarski

scenografia i kostiumy: Monika Kufel

obsada: Katarzyna Chlebny, Aleksandra Konior, Bartłomiej Kwiatkowski, Sebastian Oberc, Marcel Wiercichowski

Data premiery: 8 XII 2017 

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]


Teatr BARAKAH WKRÓTCE NADEJDZIE TEN CZAS (Snart kommer tiden)

„Ależ, ja nie krytykuję sposobu, w jaki robisz te rozmaite rzeczy. Ja krytykuję i wymachuję moją szablą i protestuję dlatego, że ty generalnie nic nie robisz, że mimo tysięcy obowiązków domowych siedzisz spocona, zaśliniona, nad kłębkiem wełny, i robisz na drutach ocieplacz jaj”.

Trzydziestopięcioletnia Rebekka umie tylko to, czego nie umie jej mąż Hilbert. Dlatego otrzymuje od Hilberta, który umie wszystko, prezent urodzinowy w postaci bardzo efektywnej pomocy domowej, dynamicznej dziewicy, Ody. Natomiast Hilbert nie lubi ani żony Rebekki, której podstawowym zajęciem jest obsesyjne robienie na drutach ocieplacza jajek, ani jej byłego męża, dobrodusznego wędkarza Johna, który gorąco kocha „wieczną tułaczkę” – Ingrid. Dlatego Hilbert uprawia seks z ukochaną Johna, a nie z własną żoną.

„Wkrótce nadejdzie ten czas” Line Knutzon, nazywanej duńskim Mrożkiem, jest prapremierową skandynawską produkcją krakowskiego Teatru BARAKAH. To surrealistyczna i absurdalna komedia-dreszczowiec o powierzchownym życiu współczesnego małżeństwa, powielanych trywialnościach, stereotypowych kłótniach, niezrealizowanych marzeniach, zaniedbanej miłości i utracie poczucia upływającego czasu.

autor: Line Knutzon / tłumaczenie: Paweł Partyka

reżyseria: Ana Nowicka i Paweł Partyka

asystent reżysera: Szymon Grzybek

kostiumy: Paweł Partyka

obsada: Małgorzata Brożonowicz-Sienkiewicz, Kamila Klimczak, Aleksandra Konior, Kinga Kowalska, Szymon Grzybek, Bartłomiej Kwiatkowski

Linki:

http://bit.ly/2tjI623

http://bit.ly/2sglEHc

Data premiery: 10 XII 2016

Czas trwania: 100 min.

BILETY: 40 zł [normalne] / 25 zł [ulgowe]


Teatr BARAKAHTĘCZA ŚMIERCI

   odc. 9 z cyklu Noce Waniliowych Myszy

Noce Waniliowych Myszy* to projekt cyklicznych spektakli z elementami kabaretu i musicalu, który od ponad dwóch lat komentuje codzienną, zastaną rzeczywistość, dzięki czemu stał się jednym z najpopularniejszych i najważniejszych wydarzeń teatralnych Krakowa, bo — jak napisał Łukasz Gazur w „Dzienniku Polskim” — „Wreszcie doczekaliśmy się własnego Pożaru w Burdelu i nie wahajmy się go używać!”. Tytuł „Noce Waniliowych Myszy” został zaczerpnięty z jednego z wierszy amerykańskiego pisarza i poety Charlesa Bukowskiego, zamieszczonego w tomie o tym samym tytule wydanym w 2014 roku nakładem Noir Sur Blanc. „…przywróciłem miłość tym wyblakłym oczom kiedy waniliowe myszy spały pod naszym łóżkiem” — pisał Bukowski.

Dziewiąty odcinek nosi tytuł „Tęcza Śmierci” i jest połączeniem szpiegowskiej farsy z political fiction oraz parodią tego, co oglądamy w masowych środkach przekazu, od „Stawki większej niż życie”, poprzez znanych dziennikarzy aż do „Gwiezdnych wojen”. Bohaterowie staną przed trudną misją wydarcia rodzimych mediów z rąk wrogiego Imperium i zrobią wszystko, byśmy uniknęli masowej katastrofy. Ich serc nikt nie zdoła wymazać!

*Tytuł „Noce Waniliowych Myszy” został zaczerpnięty z jednego z wierszy amerykańskiego pisarza i poety Charlesa Bukowskiego, zamieszczonego w tomie o tym samym tytule wydanym w 2014 roku nakładem Noir Sur Blanc. „…przywróciłem miłość tym wyblakłym oczom kiedy waniliowe myszy spały pod naszym łóżkiem” — pisał Bukowski.

autorzy: Dawid Barański, Amadou Guindo, Grzegorz Like

reżyseria: Ana Nowicka

muzyka: Renata Przemyk

scenografia i kostiumy: Monika Kufel

choreografia: Katarzyna Pawłowska

aranżacje muzyczne: Bartosz Buława

multimedia: Popesz Lange

obsada: Lidia Bogaczówna, Aleksandra Konior, Monika Kufel, Ana Nowicka, Krzysztof Bochenek, Bartosz Buława,  Rafał Jędrzejczyk, Bartłomiej Kwiatkowski, Sebastian Oberc, Marcel Wiercichowski

muzycy: Filip Nowakowski, Filip Kuźmiński, Mikołaj Franczak, Slav Franasowicz

Linki:

http://bit.ly/2ylw5Lw

http://bit.ly/2hGWSYC

http://bit.ly/2gmGdx2

Data premiery: 9 X 2017

Czas trwania: 80 min.

BILETY: 50 zł [normalne] / 40 zł [ulgowe]