Kolejna szansa dla twórców – Audioteka łączy siły z Instytutem Reportażu

Audioteka wraca z kolejnym wyzwaniem dla twórców chcących wykonać pierwsze kroki ku karierze w branży audio. W ramach nowego Wezwania projektu Usłysz Kulturę autorzy zaproszeni są do przygotowania scenariusza podcastu reporterskiego. Najnowszy projekt realizowany jest we współpracy z Instytutem Reportażu i rozpoczyna się webinarem otwierającym 07.07, o godzinie 18:00.


Już w lipcu rusza kolejne Wezwanie programu Usłysz Kulturę. Tym razem Audioteka postawiła na format reportażu i nawiązując współpracę z Instytutem Reportażu, zwróciła się do artystów, scenarzystów oraz reportażystów chętnych przekuć swój pomysł w produkcję audio.

Webinar otwierający

Projekt Audioteki i Instytutu Reportażu wystartuje 7 lipca i rozpocznie się webinarem otwierającym. W spotkaniu wezmą udział Filip Springer i Kamil Bałuk – przedstawiciele Instytutu Reportażu, Aleksandra Dąbrowska z Audioteki oraz doświadczony audio reportażysta Wojciech Oleksiak. Eksperci przybliżą uczestnikom, jak w praktyce wygląda praca nad produkcjami audio, na czym powinni się skupić podczas tworzenia własnych scenariuszy oraz opowiedzą o najnowszej współpracy. Wydarzenie będzie można śledzić na Facebooku Instytutu Reportażu oraz Audioteki.

Zgłoś swój pomysł na reportaż

Nadchodzący projekt Audioteki i Instytutu Reportażu składa się z dwóch etapów. W pierwszym z nich twórcy proszeni są o prezentację autorskiego pomysłu na reportaż audio za pośrednictwem udostępnianego formularza, w którym w kilku zdaniach opiszą ideę, postacie, a także zaprezentują zarys pierwszego odcinka i sezonu. Zadaniem autora scenariusza jest też wskazanie w jaki sposób propozycja wykorzystuje dźwięk (np. dźwięki miasta, zakładów, specjalnie skomponowana muzyka) i gdzie rozgrywa się akcja (np. miasto, zatłoczona ulica, miejsce pracy, szkoła, park itp.). Prace przyjmowane są do 8 sierpnia, a warunkiem uczestnictwa w Wezwaniu jest wysłanie wypełnionej eksplikacji oraz formularza zgłoszeniowego na adres projekt@instytutr.pl.

Po ogłoszeniu wyników pierwszego etapu, które zaplanowane jest na początek września, półfinaliści będą mieli możliwość spotkania się z przedstawicielami Instytutu reportażu oraz Audioteki, by otrzymać feedback, dodatkowe wskazówki oraz wiedzę na temat dobrych praktyk, przydatną podczas dalszej pracy nad tekstem.

W drugim etapie projektu zadaniem zakwalifikowanych uczestników będzie rozpisanie scenariusza pierwszego odcinka oraz przygotowanie krótkich opisów poszczególnych, dalszych odcinków. Jest to ostatni etap, na podstawie którego wyłonieni zostaną finaliści projektu. Będą oni mieli szansę stworzyć własną produkcję audio we współpracy z Audioteką. 

Usłysz Kulturę szansą dla początkujących twórców

Usłysz Kulturę to autorski program Audioteki, który powstał z potrzeby wsparcia początkujących twórców, wchodzących na ścieżkę kariery w branży audiowizualnej. Uczestnicy programu w ramach wsparcia otrzymują dostęp do wiedzy, finansowanie, pomoc techniczną, możliwość dystrybucji produkcji na platformie oraz promocję w kanałach własnych. Przy wyborze prac dla ekspertów kluczowe są projekty zrealizowane z pomysłem oraz odpowiednim doborem muzyki i głosów, jakościowym sound designem, dbałością o szczegóły, profesjonalne podejście do nagrań i realizacji, a także kreatywne prezentowanie treści, trzymające odbiorcę w napięciu i wzbudzające emocje.

Od początku istnienia Usłysz Kulturę do Audioteki spłynęło 501 zgłoszeń. Dotychczas zrealizowanych już zostało 21 produkcji, które dostępne są w aplikacji, a wśród nich znajdują się takie tytuły, jak „Miła robótka”, „W krainie wysokich traw”, „Popłyń ze mną” oraz premierowa pozycja, pt. „Burchot”.

Webinar otwierający Wezwanie odbędzie się 07.07.2022 r. o godzinie 18:00. Link do wydarzenia: https://fb.me/e/1FGefHzAO 

Regulamin Projektu oraz szczegóły projektu znajdują się na stronie: http://fn.audioteka.com/pl/go/projekt-podcast-reporterski-regulamin 

***

Filip Springer – pisarz i fotograf. Autor wielu cykli reporterskich oraz książek, m.in. „Miedzianka. Historia znikania”, „Wanna z kolumnadą”, „13 pięter”, „Miasto Archipelag”, „Źle urodzone”. Stypendysta Narodowego Centrum Kultury, Fundacji „Herodot” im. Ryszarda Kapuścińskiego i Miasta Stołecznego Warszawy. Nominowany do najważniejszych nagród literackich w Polsce. Jego książki tłumaczone są na angielski, niemiecki, rosyjski i węgierski. W sierpniu 2019 r. ukazała się jego najnowsza książka „Dwunaste. Nie myśl, że uciekniesz”. Autor podcastu dokumentalnego „Nie wiem”, współautor audioeseju „Tak wiele zależy od czerwonej taczki”.

Kamil Bałuk – reporter, absolwent socjologii, filologii niderlandzkiej i dziennikarstwa oraz Polskiej Szkoły Reportażu, w której wykłada. Jego teksty były kilkukrotnie nominowane do Nagrody Newsweeka im. T. Torańskiej w kategorii Młody Talent. Autor książki „Wszystkie dzieci Louisa” (Dowody na Istnienie, 2017) i „Wodecki. Tak mi wyszło” (Agora, 2018). Laureat piątej edycji Konkursu Stypendialnego im. R. Kapuścińskiego za projekt zbioru reportaży o współczesnej Holandii, nad którym pracę właśnie kończy. Gospodarz warszawskiego Wieczoru Fanów Podcastów, współautor podcastu „Dobra prasa”, na antenie newonce.radio prowadzi „Dawno temu w telewizji”. 

Audioteka – powstała w 2008 roku, zostając prekursorem branży audiobooków w Polsce. Jej słuchacze dzięki m.in. superprodukcjom czy audioserialom mogą oddać się jakościowej, cyfrowej rozrywce.  Obecnie, za pośrednictwem swoich produktów, zapewnia dostęp do największego katalogu audio po polsku, z biblioteką zawierającą ponad 19 500 pozycji, w tym superprodukcje z najlepszymi reżyserami i największymi polskimi gwiazdami oraz świetną oprawą muzyczną. Audioteka to także jakość oferowanych produktów cyfrowych, którą zapewnia doświadczony zespół ekspertów. Oferuje wyselekcjonowane treści w 11 językach, m.in po niemiecku, czesku, hiszpańsku i turecku. Produkuje ponad 30 000 godzin treści rocznie na nasze trzy główne platformy – “Audioteka”, “Lecton”, oraz dedykowane pracownikom firm “Inspiro”. Audioteka to nie tylko tradycyjne audiobooki. Jej produkcje obejmują nowe formaty, takie jak audioseriale, treści edukacyjne, audio dokumenty, programy informacyjne, medytacje prowadzone, treningi uważności czy audycje podróżnicze. Tworzy ją zespół doświadczonych specjalistów, znających nie tylko swoich słuchaczy, ale też potrzeby rynku. Dlatego też marka mocno wspiera kulturę, czego przykładem jest autorski program „Usłysz kulturę”, wspierający finansowo projekty związane z pisaniem scenariuszy, tekstów, spin-offów oraz produkcją treści.

Napisz komentarz

Adres e-mail nie będzie opublikowany i widoczny

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.