Mistyczna ceremonia w najnowszym klipie Kasi Lins „Morze Czerwone”

Kasia Lins prezentuje teledysk do utworu „Morze Czerwone”. Piosenka przez fanów i krytyków była jednogłośnie wymieniana jako jedna z najlepszych na albumie „Moja wina”. W klipie do singla „Morze Czerwone” Kasia Lins wykorzystuje zasady ceremonii żałobnej, a jedną z ról w teledysku zagrała mama artystki. Dzień po premierze teledysku artystka otrzymała nominację do nagrody Onetu i Miasta Krakowa – O!Lśnienie w kategorii MUZYKA POPULARNA za album „Moja wina”.

Nominacja do nagrody Onetu i Miasta Krakowa – O!Lśnienie w kategorii MUZYKA POPULARNA za album „Moja wina” to nie jedyne wyróżnienie, jakie artystka otrzymała w ostatnim czasie. W 2020 Kasia Lins została laureatką Nagrody Artystycznej miasta Torunia im. Grzegorza Ciechowskiego. Otrzymała także nominację w plebiscycie Róże Gali. Sam krążek „Moja wina” trafił na wiele zestawień podsumowujących najlepsze płyty 2020 roku – pełna lista poniżej.

O!Lśnienia: głosuj na Kasię Lins!

Kasia Lins udowadnia po raz kolejny, że jest artystką całkowicie unikatową i o ile można kategoryzować jej muzykę jako pop alternatywny, czy pop noir, to jednak każde określenie będzie ograniczające. Lins nie poddaje się próbom porównywania jej z kimkolwiek i próżno szukać konkretnych inspiracji innymi piosenkarkami, za to warto źródła jej fascynacji odkrywać w poezji, filmie, teatrze, a nawet malarstwie. Bo Lins to artystka świadoma i konsekwentna, skupiona na całościowej wizji, w której mieszczą się na równych prawach muzyka, tekst oraz strona wizualna.

Tak jak płyta „Moja wina” jest zwartą, zbliżającą się do formuły koncept-albumu opowieścią o miłości trudniejszej niż samotność, boleśniejszej niż rozstanie, bardziej dojmującej niż brak miłości, tak również teledyski Lins układają się w filmową opowieść, gdzie każdy kolejny klip jest odcinkiem serialu o obrządkach religijnych bądź parareligijnych i każdy nawiązuje do poprzedniego. Lins wciela się raz w mistrzynię ceremonii okultystycznej („Rób tak dalej”), kiedy indziej w zakonnicę („Koniec świata”), raz w pannę młodą („Moja wina”), a raz w pokrytą żałobą wdowę („Morze Czerwone”). Ale odgrywając kolejne postaci ani przez chwilę nie przestaje być Kasią Lins.

W najnowszym teledysku „Morze Czerwone” wykorzystała zasady ceremonii żałobnej, w której nie pierwszy raz swoje role odegrał cały jej zespół, jak również mama oraz przyjaciółka. Tekst „Morza Czerwonego” idealnie komponuje się z nakręconym prawie w jednym ujęciu klipem. Najlepszym zatem sposobem na wejście w świat Kasi Lins jest oglądanie jej teledysków – jeden po drugim. Jeśli „Mojej winy” posłuchamy jako zbioru piosenek, dźwiękowej powieści, gdzie każda piosenka jest kolejnym rozdziałem przejmującej historii, wówczas zorientujemy się, jak bardzo ścisłe są związki Lins z filmem, jak intensywny związek jej teksty mają z muzyką i obrazem. U Lins nic nie jest przypadkowe, za to wszystko przemyślane w najdrobniejszych szczegółach. Artystka sama komponuje utwory, pisze teksty, odpowiada za aranżację oraz wpływa na produkcję utworu, a także pisze scenariusze teledysków i reżyseruje je wspólnie z kompozytorem, gitarzystą i operatorem Karolem Łakomcem.

Sama artystka tak mówi o utworze:

„Morze Czerwone” ma tak wysoką temperaturę, że przejście przez nie jest jak doświadczenie ognia piekielnego, a skoro go już doświadczyłam, mogę tylko dodać: Ogniu, krocz ze mną!

-Kasia Lins

Kasia Lins to wokalistka, pianistka, kompozytorka i autorka tekstów. W 2018 roku wydała długogrający album „Wiersz ostatni”, który spotkał się z doskonałym odbiorem zarówno słuchaczy jak i dziennikarzy. W 2019 została dwukrotnie nominowana do nagrody Fryderyki 2019 w kategorii Album Roku Pop Alternatywny za płytę „Wiersz ostatni” oraz w kategorii Autor Roku za teksty z wyżej wymienionego krążka. 

  • Nominacja do nagrody Onetu i Miasta Krakowa – O!Lśnienie w kategorii MUZYKA POPULARNA za album „Moja wina”
  • Nagroda im. Grzegorza Ciechowskiego (grudzień 2020)
  • Nominacja w plebiscycie Róże Gali (listopad 2020)
  • Najlepsze płyty 2020 roku wg redakcji Onet Kultura
  • „Gazeta Krakowska” – najlepsze płyty minionego sezonu w Polsce wg Pawła Gzyla
  • Polskie płyty 2020 – 1. miejsce w zestawieniu Kamila Wróblewskiego z Tok FM
  • Muzotop 2020 – „Koniec świata” na 7. miejscu w radiu Muzo FM
  • Najlepsze albumy 2020 wg redakcji Music is
  • Polski album 2020 – 1. miejsce Podróże muzyczne
  • Najlepsze piosenki 2020 – 1. miejsce w Top 150 The-Rockferry.pl
  • Rytmy.pl: podsumowanie roku 2020 pop [Polska] i podsumowanie roku 2002 alternatywa [Polska]
  • Technikolorowy blog – 15 najlepszych płyt 2020
  • Ulubione utwory 2020 roku Po-słuchaj – 1. miejsce
  • Muzyka w obiektywie i subiektywie – Podsumowanie 2020 roku – płyta polska – 1. miejsce
Leave A Reply

Your email address will not be published.

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/wk2021/public_html/wp-includes/functions.php on line 4979