WATERPARKS OGŁASZAJĄ TRASĘ KONCERTOWĄ I WYSTĄPIĄ W WARSZAWIE

10.11.2023 WARSZAWA KLUB PALLADIUM
BILETY W SPRZEDAŻY OD 13 KWIETNIA 2023 NA
LIVENATION.PL


Waterparks jest łamiącym gatunki kolektywem trzech przyjaciół, którzy grają muzykę, spędzają czas
razem i ciągle zmieniają podejście, Waterparks naprawdę reprezentuje większy, śmiemy powiedzieć,
ruch. Trio z Houston Awsten Knight [wokal, gitara], Otto Wood [perkusja] i Geoff Wigington [gitara]
w nieoceniony sposób przywrócili blask rockowi. (Bardziej odważny od ich melodii jest tylko kolor farby
do włosów, na który Awsten zdecydował się w tym tygodniu!) Ich dziwna magnetyczna siła
przyciągnęła wciąż rosnącą grupę oddanych fanów, którzy tłumnie przychodzą na wyprzedane
koncerty, streamują ich piosenki jak szaleni i wprowadzili ich na wiele list Billboard, zespół grał jako
gwiazda festiwalu Sad Summer i supportował My Chemical Romance podczas wyprzedanej trasy po
arenach.

Kolejną erę rozpoczyna jednak piąty album zespołu INTELLECTUAL PROPERTY, debiutancko wydanego
przez wytwórnię Fueled By Ramen, a przyniesie jeszcze więcej przygód…

“Waterparks is so much fucking bigger than Otto, Geoff, and me,”-wspomina Awsten. “However, it
wouldn’t be Waterparks without the fans at the shows. It wouldn’t be Waterparks without the
presence online. It wouldn’t be Waterparks without this awesome community. There are so many
people who are a big part of this. It has completely evolved from where it started, and it feels massive
to me. I’m lucky enough to guide it.”

Waterparks może być największym zespołem jutra. Aby zrozumieć dlaczego, trzeba cofnąć się do
początków. Ich powstanie w 2011 roku ugruntował związek trzech wyraźnie zróżnicowanych
osobowości. Wychowani gdzieś pomiędzy generacją iPoda a pierwszą falą mediów społecznościowych,
Awsten, Otto i Geoff stanowią wyjątkowe skrzyżowanie kreatywnych dróg. Rzut oka na muzyczną
historię Otto obejmuje takie zespoły jak Every Time I Die i Balance & Composure, podczas gdy Geoff
znalazł inspirację w gigantach, takich jak Linkin Park. Gusta Awstena obejmowały cały zakres od Donald
Glovera i One Direction, po Ke$ha (i wszystko inne po drodze).

Po rozpoczęciu działalności, grupa rozkwitła słynnym jednorazowym występem w Houston na Warped
Tour w 2013 roku, na którym ostatecznie zabłysnęli w całości w 2016 roku. Zyskali rozgłos na tej samej
scenie, która na początku wspierała również niszczycieli kategorii takich jak Eminem, Deftones, Katy
Perry i wielu innych. Dzięki wyróżniającym się, często memowym teledyskom oraz brzmieniu gdzieś
między alternatywną, popową, elektroniczną a rockową muzyką, wzbogaconej nutką hiphopowej
postawy i nawet wokalną akrobatyką R&B, Waterparks trafnie uniknęli kategoryzacji i zapoczątkowali
nową erę „alternatywy”, spełniającą definicję słowa dla lat 2020tych, mówiącą nie tylko o muzyce, ale
także o całkowitym zanurzeniu się w kulturze z modą, niezapomnianymi teledyskami i kulturowymi
przełomami.

W 2021 roku zespół osiągnął niespotykane dotąd wyżyny dzięki albumowi „Greatest Hits”. Nie dajcie
się zwieść temu tytułowi nie zebrał on ich najlepszych piosenek w promocyjnej cenie, ale
zaprezentował ich najlepszy materiał do tej pory. Dzięki temu albumowi Waterparks znalazł się na liście
Billboard Top 200 i w pierwszej dziesiątce Top Alternative Albums Chart oraz Top Rock Albums Chart.
W wyniku jego wydania, zespołu przekroczył już pół miliarda streamów. Oprócz relacji z Rolling Stone,
MTV, Kerrang! i Alternative Press, pojawił się na okładkach V Magazine i Upset Magazine (które
również przyznało płycie perfekcyjną ocenę „pięciu gwiazdek”).
Najlepiej podsumował to NME:

“Instead of celebrating the past, ‘Greatest Hits’ is opening the door to what comes next.” Along the
way, they sold out various headline tours. 2022 saw the band sign to Fueled By Ramen and turn the
page on a new chapter in 2023 with INTELLECTUAL PROPERTY.”
“Whereas I saw Greatest Hits as a dark indoor album, I see this body of work as a light outdoor album,”
zdradza. “There’s a bright vibe with very high energy to it. So much of what we do is about how it’s
going to be experienced by the community. We did a lot of programming on the last record. I wanted
to get more tactile and touch shit now,” śmieje się. “I needed to hold a guitar and have the strings
vibrating on my fingers.”

To prowadzi nas do pierwszego singla „FUNERAL GREY”. Napędzany przez cztery różne gitary (w tym
gitaręzabawkę do głównego riffu), utwór kołysze się jak kula uderzeniowa od bujającej zwrotki do
hipnotyzującego refrenu z podbitym przesterem,
“She wore a sweater in summer weather. She wore a
sweater. It was FUNERAL GREY!”

“This isand I fucking hate the termmore lovedriven,” he confesses. “It’s a reintroduction, and it’s
more about other people than just me. When I wrote the song, I was walking around [collaborator]
Julian [Bunetta]’s neighborhood. I was laughing, because it looked so hauntedlike something out of
an M. Night Shyamalan movie. I thought, ‘If this was an Instagram filter, it would be ‘Funeral Grey’.’ It’s
got a dark title, but I love how bright it sounds. To me, that’s Waterparks.”

“This isand I fucking hate the termmore lovedriven,” wyznaje. “It’s a reintroduction, and it’s more
about other people than just me. When I wrote the song, I was walking around [collaborator] Julian
[Bunetta]’s neighborhood. I was laughing, because it looked so hauntedlike something out of an M.
Night Shyamalan movie. I thought, ‘If this was an Instagram filter, it would be ‘Funeral Grey’.’ It’s got a
dark title, but I love how bright it sounds. To me, that’s Waterparks.”

W ślad za tym zaserwowali introspektywny, zaraźliwy i nieodparty singiel „SELFSABOTAGE”. Niczym
słuchanie wewnętrznego dialogu, zwiewne wersy kulminują w samouspokajającym pytaniu „“What the
fuck is wrong with me?”. W międzyczasie trzaskające gitary i rozmyta elektronika podkreślają
maniakalnie chwytliwy refren uwydatniony przez dzikie, podniebne rejestry Awsten. To kolejna
ilustracja niebywałego talentu chłopaków do nieprzewidywalności. Z kolei „FUCK ABOUT IT” [feat.
blackbear] tylko jeszcze bardziej pokazuje ich progresję z lepkimi refrenami i artystyczną kuratelą
wibracji, jako że początkowo zebrał ponad 10 milionów streamów (i ciągle rośnie).

Po „ST*RFUCKER”, INTELLECTUAL PROPERTY naprawdę wchodzi na wysokie obroty z „REAL SUPER
DARK”. Jego ciężkie katharsis objawia się poprzez szarpiącą elektronikę, gardłowe krzyki i
niespodziewanie chwytliwy śpiew. Tymczasem „BRAINWASHED” przedstawia wzloty i upadki
zauroczenia na tle ścieżki dźwiękowej z klaśnięciami i słonecznym gitarowym riffem, który nie byłby nie
na miejscu w twojej ulubionej letniej komedii z przełomu wieków. Awsten jęczy: „My day’s fucked until
you wanna text back”, zanim spróbuje złamać zaklęcie: „Now, I’m having the same thoughts, can’t stop
thinking you’ve got me brainwashed… why do I think you’re so cool?”. Podróż dobiega końca wraz z „A
NIGHT ON EARTH”. Pęd hiper popowej produkcji ledwie ustępuje na tyle, by wokalista mógł głosić:
“Now Jesus hates my guts. It’s getting personal”, przed ostatnim wybuchem apokaliptycznie chwytliwej
melodii.

Każdy znajdzie tu coś dla siebie. INTELLECTUAL PROPERTY jest przeznaczony dla ludzi składających się
na ten większy ruch jak wszystko, co robi Waterparks.


Waterparks jest łamiącym gatunki kolektywem trzech przyjaciół, którzy grają muzykę, spędzają czas
razem i ciągle zmieniają podejście, Waterparks naprawdę reprezentuje większy, śmiem powiedzieć,
ruch. Trio z Houston Awsten Knight (wokal, gitara), Otto Wood (perkusja) i Geoff Wigington (gitara)
w nieoceniony sposób przywrócili blask rockowi. Ich dziwna magnetyczna siła przyciągnęła wciąż
rosnącą grupę oddanych fanów, którzy tłumnie przychodzą na wyprzedane koncerty, streamują ich
piosenki jak szaleni i wprowadzili ich na wiele list Billboard, zespół grał jako gwiazda festiwalu Sad
Summer i supportował My Chemical Romance podczas wyprzedanej trasy po arenach.

Waterparks mogą być największym zespołem jutra. Dzięki „Greatest Hits” z 2021 roku osiągnęli
bezprecedensowy poziom.Nie dajcie się zwieść temu tytułowi nie zebrał on ich najlepszych piosenek
w promocyjnej cenie, ale zaprezentował ich najlepszy materiał do tej pory. W związku z tym, album
wszedł na szczyt Billboard Top 200 i wylądował w pierwszej dziesiątce Top Alternative Albums Chart i
Top Rock Albums Chart. W efekcie zespół przekroczył pół miliarda streamów. Oprócz relacji z Rolling
Stone, MTV, Kerrang! i Alternative Press, zespół ozdobił okładkę V Magazine i Upset Magazine (który
również przyznał płycie perfekcyjną ocenę „pięć na pięć gwiazdek”). Być może najlepiej podsumował to
NME: “Instead of celebrating the past, ‘Greatest Hits’ is opening the door to what comes next.”. Po
drodze wyprzedali wiele tras koncertowych. Teraz rozpoczynają nową erę z piątym pełnym albumem i
debiutem dla wytwórni Fueled By Ramen, INTELLECTUAL PROPERTY oraz jeszcze większą ilością
przygód. INTELLECTUAL PROPERTY jest przeznaczony dla ludzi tworzących większy ruch jak wszystko,
co robią Waterparks
Napisz komentarz

Adres e-mail nie będzie opublikowany i widoczny

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.