Głusi kochają muzykę. UNMUTE „GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE”

Nadeszła pora na Unmute. Zróbcie hałas dla nowego składu: Zuzanna Szymańska, Jakub Stanisławczyk, Magdalena Wdowiarz, Julia Kramek, Alina Jagodzińska. Pojawili się 19 września, nieprzypadkowo, gdyż w  Międzynarodowy Dzień Głuchych. Czy osoby Głuche mogą kochać muzykę ? Jasne, że tak. Czy mogą stworzyć utwór ? Oczywiście.

Głusi są nieobecni w popkulturze, która z samego założenia powinna być egalitarna i dostępna dla wszystkich. W popkulturalnym eterze wciąż panuje cisza na temat tych, którzy wiedzą o niej najwięcej.

Cicho już było. Teraz będzie tylko „Głośniej niż decybele”.

Unmute zgodził się opowiedzieć o swojej relacji z muzyką. Zapraszam do  sprawdzania aktualności naszego portalu, aby nie ominąć wywiadu. Szczegóły niedługo, tymczasem przybliżmy genezę projektu.

Edukacja podstawą relacji międzyludzkich.

Agencja Change Serviceplan wraz z Polskim Związkiem Głuchych przygotowała nietypową kampanie społeczną z okazji  Międzynarodowego  Dnia Głuchych (19.09.2021) i następującego  po nim Tygodniu Głuchych.

Zespół Unmute – składający się z głuchych i niedosłyszących członków występuje w singlowym utworze „Głośniej niż decybele”. Autorem tekstu utworu jest Michał Pakuła, muzykę skomponował Michał „FOX” Król, teledysk wyreżyserował Łukasz Zabłocki, a zdjęcia do okładki singla wykonał Łukasz Ziętek.

Pomysł na kampanię narodził się z potrzeby edukacji społecznej na temat odbioru muzyki przez osoby głuche, które muzykę kochają dokładnie tak samo jak osoby słyszące.

„Chcieliśmy uniknąć typowego dla kampanii społecznych charakteru i
zamiast wzbudzania litości, postawiliśmy na mocny przekaz, oparty na swego
rodzaju wkurzeniu głuchych na status quo. Popkultura powinna być równo
dostępna dla wszystkich, bez żadnych ograniczeń. „Mamy dość ograniczeń” to
ostatnia linijka tekstu, która dobrze podsumowuje co siedzi w sercach osób na
codzień żyjących w ciszy. Jeśli głusi mogą stworzyć zespół muzyczny i wystąpić w
wideoklipie, to ograniczenia faktycznie istnieją jedynie w naszych głowach i pora
się ich pozbyć.”

–  Marcin Nowakowski, creative group head z agencji Change Serviceplan

Przy okazji kampanii prowadzona jest zbiórka na poprawienie dostępu dla osób głuchych do kultury na stronie unmute.pl 

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.