2 maja wystartowała kolejna, ulepszona edycja muzycznego quizu Lecha, który w poprzednich latach cieszył się dużym zainteresowaniem konsumentów. Do końca sierpnia można wygrać jedną z 50 tysięcy koszulek z fragmentami tekstów takich artystów jak: Baranovski, Molesta Ewenement, Rau, Ten Typ Mes, Fokus i VNM i jeden z 250 imprezowych głośników marki Sony.
W tym roku muzyczny quiz Lecha jest loterią konsumencką trwającą o miesiąc dłużej, ze zwiększoną liczbą nagród. Aby zdobyć jedną z nich wystarczy kupić piwo: Lech Premium, Lech Chmiele Cytrusowe, Lech Free lub Lech Pils, zeskanować kod QR z promocyjnych opakowań lub wejść na stronę www.lech.pl i wpisać specjalny kod, który znajduje się pod zawleczką lub kapslem.
Muzyka jest wpisana w DNA Lecha, dlatego tegoroczne nagrody są z nią tak mocno powiązane. Marka Kompanii Piwowarskiej jest obecna na największych festiwalach muzycznych i aktywnie wspiera artystów oraz ich odbiorców. Jednym z przykładów takich działań jest poszerzenie współpracy Lech Polish Hip-Hop Festival oraz Lech Polish Hip-Hop Music Awards – w tym roku Lech jest sponsorem tytularnym obu imprez. Marka będzie też obecna między innymi na Pol’and’Rock Festival. Wkrótce Lech ogłosi kolejne muzyczne plany na ten sezon.
Dodatkowo, na półki sklepowe w całym kraju trafiły limitowane puszki piwa Lech Premium, które będą cieszyć oczy konsumentów. Projekty nawiązują stylem i wielobarwnością do Pol’and’Rock Festival (4-6 sierpnia, Czaplinek) i promują Lech Polish Hip-Hop Festival (11-13 sierpnia, Płock) oraz Lech Polish Hip-Hop Music Awards (14 sierpnia, Płock).
Kompania Piwowarska jest liderem polskiego rynku piwa, z udziałem wolumenowym 36,1% (dane GUS, 2021), zatrudniającym ponad 2700 osób.
W trzech browarach: Browar Dojlidy Białystok (1768), Lech Browary Wielkopolski (1895), Tyskie Browary Książęce (1629), warzy piwa najchętniej wybierane przez Polaków: Żubr, Tyskie, Lech, a także Książęce,
Hardmade, Captain Jack. Firma posiada w ofercie również piwa czeskie: Pilsner Urquell i Kozel, włoską markę Peroni Nastro Azzurro, piwa bezalkoholowe: Lech Free 0,0%, Tyskie 0,0%, Książęce 0,0%, Hardmade 0,0% oraz szeroki wybór piw smakowych.
Kompania Piwowarska realizuje cele zrównoważonego rozwoju określone w strategii Lepsza Przyszłość 2030 opartej na czterech filarach: Planeta, Ludzie, Portfolio i Profit m.in.: redukując emisję CO₂, minimalizując zużycie zasobów naturalnych, zamykając obieg opakowań, poddając odzyskowi blisko 100% odpadów powstających w procesie produkcji.
Kompania Piwowarska jest częścią Asahi Europe & International, należącej do japońskiej Grupy Asahi – silnej marki na globalnym rynku piwa, wyrobów spirytusowych i żywności.