Zespół Editors niedawno wydał singiel „Karma Climb”, który promuje ich najnowszy album „EBM”. Dzisiaj grupa prezentuje zremiksowaną wersję utworu w wykonaniu berlińsko-paryskiej DJ’ki i producentki Jennifer Cardini oraz partnera produkcyjnego Damona Jee.
Podczas gdy oryginalna wersja 'Karma Climb’ to pełen adrenaliny, ciężki od syntezatorów utwór, Cardini i Jee wydobywają elementy niezbędne do stworzenia subtelnie euforycznego, pompującego połączenia unikalnej wizji muzyki house Cardiniego i charakterystycznego dla Jee klimatu 'dark disco’, remiks przenosi utwór zdecydowanie do klubu.
„EBM” to zapierający dech w piersiach, krok naprzód i najbardziej odjechany materiał Editors – porywające, nieubłagane uderzenie pełnego electro-industrialnego rocka. Tytuł albumu jest akronimem od słów Editors i Blanck Mass, ale także świadomym nawiązaniem do Electronic Body Music, mocnego brzmienia, które powstało w latach 80-tych i które wywarło ogromny wpływ na nowy materiał Editors, gdzie syntezatory takich zespołów jak Nitzer Ebb, Front 242 i DAF wbijają się w mrok wśród maszyn do dymu, świateł stroboskopowych i zapachu skóry.
Dołączenie Powera do zespołu oznaczało, że po raz pierwszy struktury piosenek nie pochodziły od frontmana Toma Smitha, a on sam oraz kolejni członkowie zespołu Justin Lockey, Elliott Williams, Russell Leetch i Ed Lay otrzymali pliki, z którymi mogli majstrować i udoskonalać je w studiu, kiedy w końcu się przegrupowali. „Ben z pewnością był zastrzykiem adrenaliny w naszym procesie twórczym” – mówi Tom. „Piosenki są tak bezpośrednie, że od razu rzucają się w oczy„.
Mówiąc o nowym singlu „Karma Climb”, Tom kontynuuje: „Chodzi o hedonistyczny eskapizm, nie tylko od świata ogólnie, ale także od tego, co ludzie o tobie myślą„.
„EBM” rozpoczyna kolejną erę jednego z najbardziej intrygujących i trwałych sukcesów muzycznych w Wielkiej Brytanii. Wszystkie 6 albumów studyjnych Editors w ciągu ich 17-letniej kariery trafiło do pierwszej dziesiątki brytyjskich list przebojów, z czego dwa były numerami 1, a ich debiut, „The Back Room”, znalazł się na krótkiej liście do Mercury Prize. Podczas ostatniej trasy koncertowej zespół zagrał swój największy jak dotąd koncert w Wielkiej Brytanii w OVO Arena na Wembley w 2020 r., co świadczy o tym, że jego publiczność stale rośnie. Równie imponujące sukcesy odnieśli za oceanem, regularnie wyprzedając trasy koncertowe i występując na festiwalach w całej Europie i poza nią, czego dowodem są poniższe daty European Tour. Prawdopodobnie kluczem do ich długowieczności jest ich zdolność do ciągłego rozwijania swojego brzmienia, przy jednoczesnym zachowaniu bezkompromisowej wizji. Ten kolejny rozdział udowadnia, że Editors kontynuują ten trend.
„EBM” trafi na półki sklepowe 23 września nakładem wytwórni Play It Again Sam.
Już niebawem grupa Editors wyrusza w trasę po Europie. 12 sierpnia wystąpi w roli headlinera na gdańskim festiwalu United Arts Festival, a 12 października zawita do Krakowa (Club Studio).