Ive Mendes na jubileuszowej edycji BMW Jazz Club
z okazji 100-lecia BMW Group
20 listopada Ive Mendes wystąpiła w Polsce na zaproszenie marki BMW w ramach jubileuszowej, XI edycji BMW JAZZ CLUB. Artystce w Teatrze Wielkim Operze Narodowej towarzyszył zespół oraz kwartet smyczkowy. Był to pierwszy koncert królowej smooth jazzu po europejskiej premierze najnowszej płyty „Bossa Romantica”.
Ive Mendes sławę zdobyła takimi przebojami, jak „If You Leave Me Now”, „Natural High” czy „What You Love To Do”, których nie mogło zabraknąć także tego wieczoru. Swoim fanom kazała czekać na nową płytę kilka lat. Tym razem sięgnęła do korzeni bossa novy. Publiczność mogła wysłuchać takich klasyków jak „Besame Mucho”, „Aquarela Do Brasil”, „Coracao Vagabundo”, czy „Garota De Ipanema”. Artystka zaprosiła do współpracy Earla Onkina, nazywanego brytyjskim Joao Gilberto. Zainspirowany subtelnym, zmysłowym, romantycznym i melancholijnym brzmieniem jej głosu, zaaranżował dla Ive standardy: „Killing Me Softly With His Song”, „Smile”, czy „You Make Me Feel Brand New”. Polska publiczność miała wyjątkową okazję, aby wysłuchać ich absolutnie premierowo. Nie mogło zabraknąć także, najbardziej zmysłowego wykonania „Happy Birthday” z okazji setnej urodzin marki BMW.
„Dedykuję moją płytę wszystkim, którzy wierzą w miłość, namiętność i romantyzm. Bez względu na wszystko, na ból, który towarzyszy rozstaniu, jesteśmy silni i gotowi na nowe otwarcie. Jesteśmy stworzeni do miłości. Nie ma miłości bez wolności. Życie to jazz, a jazz to improwizacja. Liczy się tylko dziś, ta chwila. Cieszę się, że ten dzień mogę dzielić z polską publicznością, celebrować z Wami życie i miłość. Złapcie falę
i cieszcie się chwilą spędzoną ze mną” – powiedziała Ive Mendes.
Jubileuszowy charakter koncertu, który odbywał się z okazji 100-lecia BMW, podkreśliła luksusowa, limitowana edycja BMW Individual 7 Series Next 100 Years – BMW Group przygotowało zaledwie 100 takich samochodów. Reprezentują one zdobyte przez markę na przestrzeni stu lat kompetencje technologiczne oraz kierunek rozwoju branży motoryzacyjnej. Goście BMW Jazz Club mogli także podziwiać wyjątkowe pióro marki Mont Blanc. Jest ono oferowane wyłącznie w połączeniu z jubileuszowymi modelami BMW serii 7, w specjalnie dobranym kolorze pasującym do lakieru samochodu.
Gospodarzami wieczoru byli Waldemar Dąbrowski, Dyrektor Teatru Wielkiego Opery Narodowej oraz Paul de Courtois, Dyrektor Generalny BMW Group Polska.
Wśród gości koncertu BMW JAZZ CLUB byli m.in. Edyta Olszówka, Małgorzata Foremniak, Marta Kuligowska, Anna Orska, Maciej Zakościelny, Agnieszka Maciejak, Rafał Olbiński i Lidia Kalita.
Wieczór poprowadziła dziennikarka ZET Chilli, Gabi Drzewiecka.
Patroni medialni: ZET Chilli, Jazz Forum.
*******
BMW JAZZ CLUB to elitarny cykl muzyczny, uznany przez znawców muzyki jazzowej i smooth jazzowej, który wpisał się już na stałe w kalendarz wydarzeń kulturalnych w Polsce. Program każdego z koncertów w ramach cyklu BMW Jazz Club jest kwintesencją artystycznej otwartości, przenikania kultur i łączenia wielu muzycznych wątków.
BMW JAZZ CLUB powołali na zaproszenie BMW Group Polska w roku 2006 Anna Maria Jopek i Marcin Kydryński. Podczas pięciu tworzonych przez nich edycji wraz z Jopek wystąpili: Oscar Castro-Neves, Mino Cinelu, Richard Bona, Dhafer Youssef, Tito Paris, Yami czy Makoto Ozone. A także Urszula Dudziak, Grzegorz Turnau, Stanisław Soyka, Henryk Miśkiewicz, Marcin Wasilewski i Krzysztof Herdzin.
Obecnie każdej edycji patronuje inna jazzowa osobistość i tak kolejno w 2011 r. – Michał Urbaniak, w 2012 r. – Terri Lyne Carrington, w 2013r. – Dianne Reeves, w 2014r. – Tomasz Stańko, w ubiegłym roku gwiazdą był wybitny Branford Marsalis.
BMW Drives Culture
BMW Group od ponad 40 lat angażuje się w ochronę i rozwój światowej kultury. W swoich działaniach firma kładzie główny nacisk na długofalowe zaangażowanie w sztukę współczesną, jazz i muzykę klasyczną, a także architekturę i nowoczesny design. BMW Group aktywnie wspiera i angażuje się w projekty kulturalne. Należą do nich: BMW Jazz Club, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, OperaLab, BMW/Urban/Transforms oraz BMW/Art/Transforms czy partnerstwo z Teatrem Wielkim Operą Narodową.
W roku 2016 marka zainicjowała kolejny projekt kulturalny „Droga do mistrzostwa”. Pięć wyjątkowych osobowości artystycznych: Kora, Agnieszka Holland, Rafał Olbiński, Tomasz Stańko i Janusz Gajos spotkało się na planie filmu dokumentalnego opowiadającego ich życiową drogę. Reżyserią filmu zajął się nominowany do Oscara Bartosz Konopka, a konsultantem artystycznym została jedna z czołowych postaci światowej kinematografii i jedna z bohaterek tej produkcji – Agnieszka Holland. Film jest próbą odpowiedzi na pytania: na czym polega fenomen wielkich postaci?, co łączy mistrzów?, czy wspólnym mianownikiem jest nieustająca chęć rozwoju i dążenie do samodoskonalenia?, czy to oni wytyczają cele innym?
Eurozet Live
Eurozet Live to dział grupy Eurozet specjalizujący się w realizacji akcji cross-mediowych. Na swoim koncie ma takie projekty jak trasy koncertów telewizyjnych np.: Lato ZET i Dwójki, Przebojowe Lato Radia ZET i Polsatu, jak również akcje: Start do Nart, Active Summer, Cała Polska Śpiewa Kolędy, ZET Cafe. Od kilku lat produkuje koncerty w ramach BMW JAZZ CLUB. Więcej na: http://www.eurozet.pl/Stacje-radiowe/Eurozet-Live